اتعرضت للتنمر بسبب اسمي.. وجبت في ثانوية عامة 102 %

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي: اتعرضت للتنمر بسبب اسمي.. وجبت في ثانوية عامة 102 % اليوم 2024-05-07 02:50:16

كشف الفنان صدقي صخر عن تعرضه للتنمر في طفولته بسبب اسمه، وذلك خلال لقاء له ببرنامج كلمة أخيرة، الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي، ويذاع عبر شاشة تلفزيون قناة أون.

تعرض صدقي صخر للتنمر

وقال صدقي صخر في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: أخدت تنمر زمان بسبب اسمي لأنه تقيل أوي، ساعتها كان فيه نينجا تيرتلز وكان في صخر في أساميهم فأخدت من دا كتير، وطبعا انكل صخر طنط زلطة.

صدقي صخر 

وعن بداياته الفنية قال صدقي صخر خلال تصريحاته: أول مرة أقف قدام كاميرا كان 2002، كان واحد صديقي من المدرسة بيدرس في معهد سينما، ودا اللي دخلني عالم الاهتمام بالسينما، هو كان بيذاكر فكنت بقعد اتفرج معاه على أفلام ونذاكر سوا الأفلام من وأنا في المدرسة، فالمهم قالي في ست مخرجة بتعمل أوديشن لفيلم قصير تعالى فروحت وكنت في أول سنة جامعة، وبعدها اتقبلت وروحت أمثل في الفيلم، وتطلع المخرجة دي كاملة أبو ذكري، وكان تاني فيلم قصير تعمله.

مجموع صدقي صخر في الثانوية العامة

وفي اللقاء ذاته، أكد صدقي صخر على أنه كان طالب نجيب في الثانوية العامة، فقال: أنا ابن العالم دا بصراحة، عالم الفن المستقل، وافتخر بدا لأنه عالم مش بيحط معايير أوي للسوق، ومش مهتم بالكسب ومهتم أكتر بالقيمة الفنية بتاعت الشغل وفن فعلا من أجل الفن، وأنا قعدت اشتغل مهندس كتير جدا، وكنت بحب الهندسة وشاطر فيها، وفي ثانوية عامة كنت دحاح وجبت 102 في المئة وكنت بحب المذاكرة، وجيت روحت سايب كل دا فجأة عشان كنت حاسس أني مش متحقق، وأبويا كان مساند جدا وهو كاتب روائي فلما صدق وقالي دا مكانك الأنسب، وماما قلقت شوية بس تاني يوم حسيت بالذنب وقالتلي أنا أسفة احنا معاك وبنساندك.

أخر أعمال صدقي صخر

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال صدقي صخر مسلسل فراولة الذي تم عرضه ضمن قائمة مسلسلات رمضان 2024، وكانت تدور أحداثه حول (فراولة) قارئة الفنجان وابنة حارس العقار، لتخرج من الفقر وتصير من مشاهير السوشيال ميديا، في رحلة صعود مليئة بالمواقف الكوميدية، حتى تصبح سيدة مجتمع وخبيرة في مجال الطاقة.

↩️ التفاصيل من المصدر - اضغط هنا